کد خبر 201258
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶

معاون فرهنگی ، اجتماعی بهشت زهرا(س) در تشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان از استقرار سرویس رایگان انتقال زائران از مترو و بهشت زهرا (س) تا قبور شهدا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سعید خال از تدارک برنامه های گسترده این سازمان در استقبال از نوروز و زیارت اهل قبور در جمعه پایانی سال خبر داد و اظهار داشت: 200 هزار نقشه راهنمای تمام رنگی در سطح شهر و مبادی ورودی بهشت زهرا(س) به مراجعان و زائران اهدا خواهد شد. همچنین 60 هزار شاخه گل و 10 هزار گلدان در لحظات تحویل سال در میان خانواده های شهدا و مراجعان توزیع می شود.

وی از برپایی 12 ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف مجموعه بهشت زهرا(س) خبر داد و افزود : در نقاط مختلف قطعات شهدا و دیگر بخش های بهشت زهرا(س) 7 سین بزرگ سنتی و 7 سین دفاع مقدس چیده خواهد شد . برپایی غرفه ها و نمایشگاه های فروش کتاب با تخفیف ویژه در ضلع شمالی حرم و محل خروجی مترو بهشت زهرا(س) در ایام نوروز ، یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر با اشاره به حضور 4 هزار شهید گمنام در این مجموعه اظهار کرد : به مناسبت آغاز سال نو ، بر روی قبور شهدای گمنام ، کارت تبریک عید قرار داده می‌شود، عملیات بازسازی و ایجاد سنگ فرش در مزار شهدا نیز پایان یافته که فضای مطبوعی در این قطعه فراهم کرده است.

خال در ادامه با بیان اینکه 30 هزار شهید در بهشت زهرا(س) آرمیده اند اظهار کرد : به پاس بزرگداشت مقام والدین شهدا ، در آستانه سال جدید 60 هزار اصله نهال در مجموعه غرس شده است ، سال گذشته نیز 30 هزار نهال به یاد شهدا غرس شد.

به گفته خال ، کمک و رسیدگی به مشکلات مادی و معنوی برخی والدین شهدا به ویژه مادران شهید از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهشت زهرا(س) برپایی و نصب غرفه های فروش گل و گلاب با قیمت مناسب و با تعداد بالا را از دیگر برنامه های نوروزی این سازمان عنوان کرد و افزود : در لحظات تحویل سال با همکاری هیات های مذهبی و بسیج ، آئین دعا و نیایش با حضور مداحان برجسته کشور در قطعه شهدا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مراجعه میلیونی شهروندان در پنجشنبه و جمعه پایان سال به منظور زیارت اهل قبور به حضور پلیس راهور ، اورژانس تهران ، هلال احمر، نیروی انتظامی ، کنترل ترافیک و غیره در دو روز یاد شده برای برقراری نظم و امنیت در مجموعه بهشت زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت : در پنج شنبه و جمعه پایان سال ، سرویس نقل و انتقال رایگان از مترو بهشت زهرا(س) تا قطعات شهدا در این مجموعه دایر خواهد بود.

خال ضمن تاکید به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مراجعه به بهشت زهرا(س) در روزهای پایانی سال اظهار داشت: احداث پل اتوبان صالح آباد واقع در باب الشهدای بهشت زهرا(س) ، ضلع شمالی مجموعه ، همچنان در حال اجراست که ضمن پوزش از شهروندان از آنها تقاضا می شود از راه های فرعی تعیین شده برای ورود به مجموعه استفاده کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی این سازمان ، زیارت اهل قبور در روزهایی زودتر از پنج شنبه و جمعه آخر سال ، کمک بسیاری به کاهش ترافیک دراین مجموعه خواهد کرد .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا(س) همچنین افزود: بیش از 500 آلاچیق در فضای سبز دور تا دور حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز برای استراحت زائران احداث شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس